Mloda Mamma

Mloda Mamma

sobota, 9 sierpnia 2014

wybór imienia - mimo wszystko ciężka decyzja na całe życie :) doradzicie ?

Drugi post dotyczyć będzie dylematu z imieniem.
A mianowicie z całej gamy imion, które znalazłam przeglądając mnóstwo stron internetowych wynalazłam Zuzia, Lenka i Julia. Na dzień dobry nazywaliśmy naszą księżniczkę ZuzioLenka nie mogąc zdecydować się na jedno konkretne. Po kilku tygodniach jak się dowiedzieliśmy, że mamy mieć dziewczynkę wykluczył imię Zuzia i zostało przy Lence bo córka mojej siostry lat 10 ma na imię Julia ( druga lat 11- Maja ale to istny szatan więc nie mogła bym dać tak na imię mojej córci hehe ) . Z racji tego nie chcieliśmy żeby były dwa takie same imiona w bliskiej rodzinie. Czyli imię Julia musiało pójść w zapomnienie....
Ale ostatnio znowu przeglądając imiona bo Lenka nie do końca leży mi na sercu zastanawiałam się czy to aby dobra decyzja ... Cały czas wpadało mi w oko TYLKO jedno imię... JULIA JULIA JULIA.. Mój J tak jak wspominałam z racji tego, że jest już jedna w rodzinie nie bardzo chciał je powielać . Ale rozmowy nadal trwają i bardziej pasuje mi Julia i wiem, że  to by była decyzja ostateczna nie podlegająca dalszym negocjacjom. Teraz pytanie czy wypada tak  " zgapić" ( siostra nie ma nic przeciwko a Julcia wręcz się cieszy ) czy może nie patrzeć na to czy wypada czy nie i dać imię takie jakie nam się podoba . Mój J powiedział, że myśli coraz poważniej o Julii - że ładne, że będzie miało takie same inicjały jak tatuś itd itp. Ja osobiście to imię uwielbiam a zdrobnień jest mnóstwo np Jusia, Julisia, Dżulietta, Julcia, Juleńka, Jula. Zdaję sobie sprawę, że jest to imie bardzo popularne ale również Lenka do takich należy. Na drugie będzie Urszula bo tak mają na imie oby dwie babcie więc chociaż z tym problemu nie ma a i będa uradowane oby dwie babcie czyli kłótni i bijatyki nie będzie. A czym wy się kierowałyście wyborem imienia ? A drugie pytanko - czy dałybyście na moim miejscu imię Julia ? Czekam na jakieś pomocne podpowiedzi i mykam spać bo już się robi późno. 


8 komentarzy:

  1. Ja bym dała tak jak mi pasuje. :) No trudno, że w bliskiej rodzinie już jest dziewczynka, która ma tak na imię. Dobrym pomysłem jest poczekanie do samego porodu, zobaczycie córkę i może wtedy podejmiecie decyzję? Skoro macie dwa do wyboru to zawsze można dać dwa, a po porodzie zastanowić się po prostu, które ma być pierwsze ;) PS. I Lena i Julia są ładne. A gdybym miała kiedyś dziewczynkę to ostatnio chodzi mi po głowie Emilia ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Emilia też ładne i nietuzinkowe ale niestety imiona kojarzą mi się z wieloma ludźmi i nie nazwała bym np chłopca Tomasz bo mam ogromnego wroga o tym imieniu i nie mogła bym dopuścić żeby synek miał tak samo na imię:) a Leny nie znam ani jednej , Julcie znam jedną ale to jest chodzący skarb i mam nadzieję, że moja też taka będzie :)

      Usuń
  2. Alez oczywiście! Dałabym na imię Julia, to Wasz wybór dla Waszego dziecka na całe życie:)
    My Antuanowi wybraliśmy imię 8 lat przed jego narodzinami... Na wagarach zebrało nam się na poważne tematy;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o kurcze to faktycznie :) nie dość że długo jesteście razem to imię czekało tyle na wybrańca :) dumnie brzmi chociaż zauważyłam, żę dużo Antuanów jest w ostatnim czasie :D a imię przecież nie jest nowoczesne :) i cały czas skłaniam się ku Julii no i nasza Julcia też skacze z radośći bo nasz skarbek będzie miał imię " po cioci" :D druga siostra jest zazdrosna i nakłania do imienia Lena ale cóż.. nie dogodzi się każdemu :)

      Usuń
  3. Nie widzę przeszkód :) Jest to normalne, fajne imię :) Może rzeczywiście poczekajcie do porodu, może jak zobaczysz córkę, to będziesz wiedziała?
    U nas synek miał być albo Jan, albo Marek (po dziadkach, poza tym bardzo mi się te imiona podobają)- jest Marek.
    Córka to chciałabym Basia lub Ela, ale to jeszcze do dogadania z mężem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ale miło mówić do córci już po imieniu i jak inni mówią o niej to też dużo łatwiej imieniem :) i póki co skłaniam się ku Julii :) i dziwnie jak ktoś mówi Lenka kiedy ja w głowie mam już coś innego i powiem że Lenka brzmi jakoś tak obco.. najważniejsze że macie już jakieś wybrane bo jak bym miała miec chłopca to nie wiedziała bym zupełnie jak dać na imię :) chociaż nawet zaczęło mi się podobać Daniel :)

      Usuń
  4. a może Julita mniej oklepane i bardzo ładne

    OdpowiedzUsuń