Mloda Mamma

Mloda Mamma

sobota, 9 sierpnia 2014

rośnieMy oby dwie :) polecam przeczytać list o rozstępach :) !

Wczoraj byłam na USG i nasz skarb waży już kilogram a dokładniej 997g :)
Niestety zmiana ta widoczna jest u mamusi bo rośnie mi brzuchol no i pojawiają się czerwone rozstępy :( smaruję się oliwką i balsamami ale jak widać mam taką tendencję :( znalazłam dzisiaj bardzo ciekawy artykuł a właściwie list amerykanki,warto się w niego wczytać jeśli któraś z Was przejmuje się rozstępami :)

http://www.papilot.pl/mama/27152/List-otwarty-matki-wysmianej-na-plazy-za-swoje-blizny-i-rozstepy-POPIERAMY.html#galleryimage

Bardzo spodobało mi się jedno ze zdań : " Mam nadzieję, że kiedyś zrozumiecie – moje blizny i rozstępy to coś, co napawa mnie dumą, a nie wstydem . Kobieta ma absolutną rację. W moim przypadku bez rozstępów nie było by cudnej istotki na tym świecie, która właśnie wymyśliła sobie zabawę na mamusi pęcherzu :) ...
Powracając do tematu ... również czuję po ruchach, że maleńka rośnie i ma coraz mniej miejsca w środku ale jeszcze trochę musi pocierpieć. Co prawda zaczął mi się dopiero 28 tydzień ale  zawsze to bliżej niż dalej. Ten czas tak szybko leci, że pewnie ani się obejrzę a będę ją trzymać w ramionach i dbać każdego dnia. Tego dnia nie możemy się doczekać.
Niestety wraz z rosnącym brzuszkiem mamusia ma problemy ze spaniem i znalezieniem wygodnej pozycji. Zbyt dużego wyboru zresztą nie ma i bolą mnie oby dwa boki, więc nie mogę się doczekać spania na brzuchu :). Gdzieś wyczytałam, że nie powinno się spać na plecach bo dziecko może się udusić z powodu braku tlenu ale często się budzę nieświadomie właśnie w takiej pozycji. Pomijając wstawanie do kibelka a zdarza się czasami szczególnie rano nawet co godzinę.
Jeżeli chodzi o moją wagę to jest taka sama jak miesiąc temu co jest trochę dziwne bo powinnam przytyć przez  miesiąc ale może to dlatego, że wagi są inne i któraś z nich może źle mnie ważyć. W sumie od początku jak przybyło mi niewiele bo z 88kg do prawie 91,5. Także 3,5 kg to chyba nie tak źle. A u was jak było z przybieraniem na wadze waszej i maluszka :)? I nie tylko na wadze ale i w obwodzie :)

7 komentarzy:

  1. W poprzedniej ciąży przytyłam 5,5 kg, cm nie sprawdzałam, Ąte rósł prawidłowo, spałam jak tylko dałam radę usnąć - czasem również na brzuchu. Jak dzieciątku było niewygodnie, to dawało znać;)
    O rozstępach pisałam tutaj:

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://marys.blox.pl/2013/01/Aaa-Rozstepy-Rozstepy-mam.html

      Nie chciało się wkleić;)

      Usuń
    2. Twój post może pocieszyć wiele kobiet :) ja się też zbytnio nie przejmuję bo jako że jestem grubsza miałam juz rozstępy więc jakoś do nich przywykłam zbielały i nie było tak źle. Teraz widzę że ich przybywa coraz więcej więc nie wiem jaki będzie efekt końcowy .. no ale wiem że rośnie tam moje szczęście <3 moja mama nie miała rozstępów nigdy w życiu chociaż zrobił się jej jeden może 2 cm ale nie od ciąży :) zapraszam na pozostałe posty bo jestem ciekawa paru odpowiedzi :)

      Usuń
  2. Ja mam wiele rozstępów, po porodzie nie znosiłam swojego brzucha, nie mogłam się na niego patrzeć. Ale zaakceptowałam go, gdybym miała wybierać, gładki płaski brzuch i brak dziecka, czy pomarszczona rozciągnięta skóra i rozstępy oraz dziecko to rachunek jest prosty ;) Zostałoby tak jak jest :) Moja mama urodziła trójkę dzieci, w tym jedno dość późno, miała 37 lat, a nie ma nawet malutkiego rozstępu. Wydawać by się mogło, że też nie będę miała problemów, a tu proszę, w 9 miesiącu zaczęły mi się robić wielkie rozstępy, a przez całą ciąże nie miałam ani jednego i ogromnie się cieszyłam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to faktycznie .. chyba wolę tak jak teraz, że już mi wyskakują bo jakbym miała je dostać w 9 miesiącu to pewnie bym była bardzo zdziwiona a tak wiem że są i pewnie będą coraz większe :) w sumie nie przejmowałam się aż tak wyglądem swojego ciała bo mimo tego, że jestem otyła chodziłam w 2 częściowym kostiumie i miałam gdzieś co o mnie mówią :) a rozstępy kiedyś pewnie zbledną :) ale za to jaki będzie piękny skarb - patrzenie na nią na pewno mi to wynagrodzi i zapomnę o tym co mam pod bluzką bo póki co mam tylko na brzuchu . Znam też wiele dziewczyn co nikt by nie powiedział, że mają dzieci - są chude/szczupłe i bez pamiątek po ciąży :)

      Usuń
  3. Rozstępy to genetyczna sprawa, nic nie pomoże jeśli są uwarunkowania. Ale oczywiście nie warto się nimi tak przejmować, a już na pewno nie warto patrzeć na gwiazdy, które dwa tygodnie po porodzie wyglądają olśniewająco- to ściema, mówię Ci :)
    Warto obejrzeć te zdjęcia: http://pudelekx.pl/tak-ciaza-zmienia-kobiety-galeria-25290
    A co do wagi, sama przytyłam 9 kg, ale na początku ciąży chudłam (mimo braku mdłości), syn też przybierał prawidłowo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no ja teraz przez miesiąc niby też nie przytyłam mimo że malutka urosła i waży 400 g więcej :) miałam mdłości ale nie wymiotowałam chociaż źle się czułam a najgorzej to w pracy bo dużo zapachów dookoła ;/

      Usuń